
Redovna cijena
Cijena za članove
broj školskih sati struke
Školski sati: 1 iz tehničke regulative;
Mr. sc. Mladen Žunec, dipl. ing. el.
REGULATORNI OKVIR ZA ELEKTROMOILNOST
Sažetak seminara
Direktiva 2009/33/EC o promoviranju čistih i energetski učinkovitih cestovnih vozila – cilj je poticati tržište na čista i energetski učinkovita vozila za cestovni promet, obvezati na standardizaciju vozila i infrastrukture te raznim poticajnim mjerama osigurati potrebnu razinu potražnje u cilju smanjenja proizvodne cijene vozila.
Direktiva (EU) 2019/1161 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu
Informacije za provedbu minimalnih ciljeva javne nabave za čista vozila u cestovnom prijevozu u cilju podupiranja mobilnosti s niskom razinom emisija u državama članicama
Direktivom 2009/28/EZ o promicanju uporabe energije iz obnovljivih izvora postavlja se kao cilj 10-postotni tržišni udio energije iz obnovljivih izvora u gorivima namijenjenima uporabi u prometu. Tu je i Prijedlog DIREKTIVE EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA o promicanju uporabe energije iz obnovljivih izvora (preinaka) (Tekst značajan za EGP), {SWD(2016) 416 final}, {SWD(2016) 417 final}, {SWD(2016), 418 final} i {SWD(2016) 419 final}
Direktiva 2014/94/EZ o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva utvrđuje se zajednički okvir mjera za postavljanje infrastrukture za alternativna goriva u Uniji kako bi se na najmanju moguću mjeru smanjila ovisnost o nafti i ublažio negativni utjecaj prometa na okoliš. Ovom se Direktivom utvrđuju se minimalni zahtjevi za izgradnju infrastrukture za alternativna goriva, uključujući mjesta za punjenje električnih vozila, koji se provode putem nacionalnih okvira politika država članica, kao i zajedničke tehničke specifikacije za takva mjesta za punjenje i opskrbu te zahtjeve za informiranje korisnika. Električna vozila se smatraju ključnom opcijom za smanjenje emisije stakleničkih plinova u transportnom sektoru s obzirom na postojeći energetski mix europe. Pristup opskrbljivača električnom energijom iz Unije mjestima za punjenje ne bi smio dovoditi u pitanje odstupanja u skladu s člankom 44. Direktive 2009/72/EZ. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište električne energije
Energetska strategija Republike Hrvatske u Sektoru prometa predviđa više mogućig scenarija, a koji su i navedeni u ovom radu.
UREDBA (EU) 2019/631 o utvrđivanju standardnih vrijednosti emisija CO2 za nove osobne automobile i za nova laka gospodarska vozila od 17. travnja 2019.
Od 1. siječnja 2020. ovom se Uredbom utvrđuje ciljna vrijednost za cijeli vozni park EU-a od 95 g CO2/km za prosječne emisije novih osobnih automobila i ciljna vrijednost za cijeli vozni park EU-a od 147 g CO2/km za prosječne emisije novih lakih gospodarskih vozila registriranih u Uniji, mjereno do 31. prosinca 2020.
Integrirani nacionalni energetski i klimatski plan za Republiku Hrvatsku za razdoblje od 2021. do 2030. godine COM/2011/0112: Informiranje potrošača o ekonomičnosti potrošnje goriva i emisiji CO2 novih osobnih automobila. Posebna naknada za okoliš za vozila na motorni pogon. Posebni porez za motorna vozila. Praćenje, izvještavanje i verifikacija emisija stakleničkih plinova u životnom vijeku tekućih goriva. Zakonodavne prilagodbe za čišći promet. Poticanje intermodalnog teretnog prometa. Financijski poticaji za energetski učinkovita vozila. Razvoj infrastrukture za alternativna goriva. Plan razvoja tržišta naprednih biogoriva. Poticanje brodskog prometa na alternativna goriva. Promicanje integriranog i inteligentnog prometa i razvoj infrastrukture za alternativna goriva na lokalnoj i područnoj razini. Obuka vozača cestovnih vozila za eko vožnju. Poticanje razvoja intermodalnog i integriranog prometa na nacionalnoj razini.
Uskoro se može očekivati mnogo vozila u Europi na električni pogon, a i mnogi naši današnji turisti će nabavati takva vozila, te ukoliko se vrlo brzo i Hrvatska ne opremi infrastrukturom za elektromobilnost, može nam se dogoditi da rijeke zapadnoeuropskih turista počinju zaobilaziti našu zemlju zbog nemogućnosti upotrebe njihovih energetski učinkovitih vozila.
Namjena seminara
Seminar je namjenjen svim zainteresiranim iz područja elektroenergetike, projektantima, stručnjacima koji rade na području održavanja, elektroinstalaterima, poduzetnicima, te svim ostalima zainteresiranim za ovu ‘vruću’ temu u današnjem svijetu s velikim emisijama CO2 i pritiscima na njeno smanjenje u sektoru prometa.
U skladu s odredbom članka 58. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15, 118/18, 110/19), o stručnom usavršavanju stručnih osoba na poslovima gradnje kojeg provode strukovne organizacije i Programa stručnog usavršavanja Elektrotehničkog društva Zagreb za 2025. godinu, polaznici ovog stručnog seminara ostvaruju ukupno 8 školskih sati: 1 iz tehničke regulative i 7 iz područja struke.
INŽENJER I TEHNIČAR 2025. GODINE
EDZ vodi evidenciju bodova polaznika stručnih seminara, radionica i savjetovanja tijekom 2025. godine. Na skupštini EDZ-a bit će objavljena lista polaznika sa najviše ostvarenih bodova te će biti proglašeni inženjer i tehničar 2025. godine.
Prijavu sudionika za stručni seminar obvezno poslati na adresu organizatora na jedan od ovih načina:
- online prijavnicom
- putem e-pošte: nada@edz.hr
Opće informacije:
EDZ – tajništvo
Nada Menzildžić
Mob: 091 60 56 779
E-mail: nada@edz.hr
MJESTO ODRŽAVANJA: Zagreb
Cijena KOTIZACIJE po polazniku stručnog seminara:
210,00 €
150,00 € – za članove EDZ-a
Kotizacije se uplaćuju na IBAN Elektrotehničkog društva Zagreb broj: HR0923600001101452183 naznakom: za seminar ROE.