…Oni koji se s ushićenjem zalažu za električne automobile zaboravljaju napomenuti onečišćenje okoliša koje izaziva pretvorba energije (goriva) u električnu energiju.
Naime, ako bi električni automobili trebali smanjiti emisiju ugljikova monoksida (i stupanj globalnog zagrijavanja) njihove se baterije ne smiju puniti električnom energijom proizvedenom izgaranjem fosilnih goriva. Ipak, 2020. nešto je više od 60 % električne energije u svijetu dobiveno iz fosilnoga goriva, 12 % od solarne energije i energije vjetra, a ostalo od hidro- i nuklearnih elektrana.
U prosjeku na svjetskoj razini više od tri petine energije za električni automobil potječe od fosilnog goriva. No, postoji razlika od države do države, čak i unutar jedne zemlje.
…Proizvodnja električnih automobila imat će i druge štetne posljedice po okoliš. Konzultantska tvrtka Arthur D. Little procjenjuje (na osnovi životnog vijeka vozila od dvadeset godina) da proizvodnja električnog automobila stvara triput više onečišćenja od konvencionalnog vozila, uglavnom zbog veće uporabe teških metala.
Detaljna komparativna analiza objavljena u Časopisu za industrijsku ekologiju također pokazuje da proizvodnja električnih automobila znači i više otrova i onečišćenja i za ljude i za ekosustave kopnenih slatkih voda.
Citat iz knjige Brojevi ne lažu, autora Vaclava Smila, izd. Znanje d.o.o., Zagreb, 2024.
Napomena:
Autor Vaclav Smil je profesor emeritus na Sveučilištu Manitoba, autor više od četrdeset knjiga koje obrađuju teme o energiji, okolišu, proizvodnji hrane, tehničkim inovacijama, procjenama rizika i o javnoj politici s najboljim recenzijama objavljenim u časopisu Nature. Član je Kraljevskog društva Kanade.

